piatok 31. júla 2015

Letná výzva: Šľahám, kým mi ruka neodpadne.

Dlho som mala v pláne urobiť z vädnúcich jabĺčok bublaninu, ale nemala som čas/silu/chuť ručne šľahať sneh do cesta. Dnešná výzva od Florentíny však vyslovene žiada ručné šľahanie.

Vlastne mám šťastie, pretože ešte vlani by som musela šľahať len vidličkou. Alebo dvoma vidličkami. Ešteže sme si medzičasom kúpili metličku na šľahanie!

A tak som šľahala. Zatínala zuby, presviedčala zbytok rodiny, aby mi pomohol, učila sa šľahať ľavou rukou (vôbec mi to nešlo!). Ale nakoniec bol sneh i cesto ušľahané a moja ubolená ruka si vydýchla, že je šľahaniu koniec. Aspoň pre dnešok.

Ale to by som si nesmela prečítať e-email a nový článok od Florentíny. ( https://www.kucharkaprodceru.cz/lemon-curd/ ) Kým bublanina spokojne sedela v rúre, podľahla som pokušeniu a začala zháňať potrebné ingrediencie na "lemon curd" (citrónovú penu).

Všetko som mala (cukru posledných pár zrniek), len... Posledný kúsok kúpeného masla padol na bublaninu, to domáce som zase práve natrela synovi na chlieb. Tak ešte rýchlo do obchodu (mám zlatého manžela, bez rečí ma hneď odviezol), preštudovať návod, pozbierať odvahu a pustiť sa do práce.

Bolo to prvýkrát, čo som niečo  šľahala nad parou, navyše som ani netušila, ako má vyzerať a chutiť výsledný produkt, takže dobrodružstvo ako vyšité... no a do toho sa moja pravá ruka vyhrážala odpadnutím. Ale zvládli sme to.

Nakoniec sme si všetci pochutnali na jabĺčkovej bublanine s citrónovým krémom. Bola som prekvapená tou príjemne lahodnou chuťou. Ja odporca všetkého citrónového (okrem čaju a citronády) vrátane citrónovej zmrzliny!

Skúsite to aj vy? Je to fakt zábava!

Dobrú chuť! A dovidenia zajtra.
Letitia.

1 komentár:

  1. Článok sa mi podarilo publikovať až po polnoci... Na G+ som to síce stihla, ale keby dačo, dnešný žolík to istí. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!