piatok 31. júla 2015

Letná výzva: Už sme v polovici.

"Polovica je za nami, polovica pred nami."

( http://vyzva.kucharkaprodceru.cz/31-polovina/ )
Dnešnú úlohu som, zdá sa, splnila už pri raňajkách (chlebíčky na polovicu natreté dvoma rôznymi nátierkami - tuniakovou a bryndzovou - zase som šľahala ručne, ak by som potrebovala žolíka). Voľný čas využijem na malé zamyslenie.

Už je to mesiac, čo mi vďaka kuchárke Florentínke blúdia prázdninové myšlienky intenzívne po kuchyni. Každý deň netrpezlivo čakám na polnoc, akú úlohu budeme plniť dnes. Potom urputne premýšľam, ako tú konkrétnu výzvu poňať, na čo si trúfnem, ako to vymyslím. A hlavne to prekonávanie stereotypov, skúšanie nových postupov, nových chutí... A - RADOSŤ - radosť z varenia, z prípravy jedla,  z premýšľania o jedle!

Nemyslela som si, že niekedy budem pri myšlienkach na jedlo cítiť také nadšenie. Vzrušenie podobné tomu, keď sme ako deti plnili úlohy táborovej hry, občas priam nočnej, keď tápam v tme neznámych postupov a chutí. A pocit víťazstva, keď mi pod rukami nakoniec vznikne niečo nové - jedlé a dokonca chutné!

Len som nečakala ze mi to prázdninové kuchtenie zaberie toľko času. Takmer nemám čas myslieť na niečo iné!

Ale to je moja špecialita, vždy sa intenzívne venujem len jednej veci naraz. Tentoraz sú to kuchynské výzvy od Florentíny. Verím, že aspoň časť nadšenia radosti a chuti variť mi ostane aj po prázdninách. A tiež trocha viac skúseností, zručností a odvaha skúšať niečo nové (snáď jedlé ;) ).

Takže, vďaka Flo! A už sa teším, čo si pre nás pripravila na druhú polovičku prázdnin.

Dobrú chuť! A dovidenia zajtra.
Letitia.

1 komentár:

  1. Do tuniakovej nátierky som najprv vyšľahala maslo so soľou na penu, kým som do nej zamiešala (zašľahala) aj tuniaka (bez oleja). A veru - nemala konkurenciu. Bryndzová podľa receptu, ktorý doteraz vždy doma víťazil, nemala proti nej šancu. Rodina si stále pýtala len tú "s rajčinou".

    Vďaka aj za tento tip Florentýne a jej Snídani u Florentýny. Hoci tuniaková nátierka v tejto knihe sa robí s Lučinou, v úvode kapitoly o nátierkách je zmienka o vyšľahanom masle, ktoré chuť nátierky pozdvihne o niekoľko stupienkov vyššie. Je to pravda!

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!