pondelok 27. júla 2015

Letná výzva: Zálievka z modrého syra a vlastné maslo.

Dnes sme mali za úlohu vrámci Letnej výzvy pripraviť nejakú novú zálievku. Rozhodla som sa pre cestovinový šalát so zálievkou z modrého syra podľa Snídaně u Florentíny (s. 228).

Jediný problém bol v tom, že som nemala cmar (podmáslí). Ani v obchode nemali.

Kúpila som teda čo najtučnejsiu smotanu bez aditív a najprv som si umútila maslo. Pomocou mixéra som už maslo mútila ( http://letitia-tiba.blogspot.sk/2013/01/ako-som-mutila-domace-maslo.html ) ale dnes som to skúšala bez techniky. Tak, ako to popisuje Florentína vo svojej knihe (s. 102).

Smotanu naliať do uzatvárateľného pohára a vytrvalo hrkať. Asi desať minút. Bola to zaujímavá skúsenosť. Najprv som mala pocit, že skôr prídem o ruky, ako niečo umútim, ale o chvíľu už bola v pohári šľahačka. A to bol práve kritický bod. Šľahačka sa nechcela v pohári moc pohybovať, skôr som ju striasala z dna k vrchnáku a späť. Ale po chvíli sa začala objavovať tekutina v ktorej plávali stále zreteľnejšie kúsky zrazeného tuku. Hurá, mám maslo! A predovšetkým tú tekutinu, v ktorej pláva - cmar!

Maslo bolo treba ešte premyť v studenej vode. Lepšie mi to šlo v miske s pomocou lyžičky (vidlička by bola možno ešte lepšia), než v sitku rukou, ako káže recept. Ruka maslo príliš zohrievala a ostávalo veľmi mäkké. A časť masla ostala natlačená v cedníku, takže ku koncu ani moc necedil.

Nakoniec je maslo šťastne natlačené v miske a získaný cmar som mohla použiť do zálievky. Bola výborná! Akurát ochutená a krásne jemná. A hoci som mala pocit, že jej je nejako veľa, všetku sme ju k obedu  zjedli. Mňam!

Ak by ste si aj vy chceli urobiť zálievku  z modrého syra podľa Florentíny a nevlastníte jej dopoludňajšiu kuchárku, recept nájdete na tejto stránke: https://www.kucharkaprodceru.cz/caesar-salat/ .

Dobrú chuť! A dovidenia zajtra.
Letitia.

3 komentáre:

  1. ahoj Leti, do diskusie k vyzve 27 som Ti poslala ten recept na domacu majonezu ;-) pekny vecer :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!