utorok 14. júla 2015

Nová rubrika: Raňajky u Florentýny.

 
Knihu Snídaně u Floretnýny som si obľúbila hneď, ako som našla zmienku o nej na internete. A hneď som po nej aj zatúžila. Veď sľubuje rozmanitú, chutnú a vyváženú stravu na celú prvú polovicu dňa. Nachádzajú sa v nej nielen recepty na prípravu raňajok, prípadne desiatej, ale aj obedy vhodné do práce (v krabičke), či celé doobedňajšie hostiny s priateľmi (brunchi). Nie je to len zbierka nudných receptov, ale príjemné rozprávanie a mnoho vysvetľovania - nie len o príprave jedla, ale napríklad aj súvislosti o zdravej výžive a udržaní peknej postavy.

Veľmi som sa potešila, keď som sa dozvedela o možnosti získať od autorky recenzný výtlačok, vyskúšať recepty v nej uverejnené a napísať o tom na blog. Florentýna ochotne súhlasila. Problém bol s dodaním na Slovensko, poštovné pri medzištátnych zásielkach sa pri takejto váhe šplhá do závratných výšok. Ale aj tieto ťažkosti sme vďaka Florentýninej kreativite a ochote viacerých zúčastnených vyriešili.

Po návrate z dovolenky ma pri dverách čakalo milé prekvapenie. Novučičká knižka Snídaně u Florentýny s venovaním od autorky. Vďaka, Flo! Hneď (ako som vybalila, dala do poriadku seba, deti, byt a trošku si vydýchla) som sa pustila do listovania a prezerania knižky. Je nádherná! Číta sa veľmi príjemne - áno, číta. Pretože každá kapitola, pardon - etuda, je uvedená príjemným rozprávaním. A takisto každý recept na jednotlivé jedlá. Pri tejto knižke sa cítim ako keby vedľa mňa stála kamarátka s ktorou sa nezáväzne rozprávame o všeličom. A pri tom mi v príjemnej nálade celkom prirodzene ukazuje, ako sa príprava toho-ktorého jedla osvedčila jej, prečo by som to mala robiť práve takto, a na čo si mám dať pozor... Uvedie súvislosti a nejakú tú zaujímavosť.

Niektorí píšu, že sa pri knižkách od Floretnýny cítia, akoby pri nich stála ich vlastná mama. Ja to mám trošku inak - od mamy očakávam viac mentorský prístup, Flo vnímam skôr ako kamarátku - rovesníčku, ktorá má "náhodou" o príprave jedla oveľa viac vedomostí a skúseností ako ja. Skrátka, z varenia sa stáva príjemné stretnutie.





Aby bol môj konečný článok o tejto knihe čo najobjektívnejší, rozhodla som sa pripraviť podľa jej receptov čo najviac jedál. Postupne chcem vyskúšať všetky. A aby ste nemuseli čakať povedzme mesiac, kým sa dozviete niečo o mojich skúsenostiach, budem tu uverejňovať svoje zážitky priebežne.

Dovidenia! A dobrú chuť.
Letitia.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!