štvrtok 20. augusta 2015

Letná výzva: Chobotničky z mrkvy?

"Pod mořskou hladinou perou se chobotnice,
Na každém chapadle boxerská rukavice.
Perou se perou se, vstávají, padají
A všechny ryby kolem ploutvema tleskají..."

(J. Nohavica, V moři je místa dost)

Viete, ktorých 5 vecí potrebujete v kuchyni, ak chcete dobre variť? Naša milá Florentína nám to prezradila v dnešnom článku na svojom webe. ( https://www.kucharkaprodceru.cz/vychytavky-do-kuchyne-pro-zacatecniky/ )

Jednou z nutných potrieb dobrej kuchárky je aj škrabka na zemiaky (alebo "za krumpel", ako hovoria tu v Chorvátsku). A práve táto škrabka mala hrať hlavnú úlohu v dnešnej výzve. Nesmieme ju dnes nechať zaháľať. Ba čo viac, musíme ju použiť nejako netradične. - "Vymyslete, jak ji použít nějak jinak než na čištění." ( http://vyzva.kucharkaprodceru.cz/51-skrabka-na-brambory/ )

Čo už, na vymýšlanie netradičných vecí by ma bolo. Ale ešte predtým som musela spomínanú škrabku niekde zohnať. Najjednoduchšie by bolo odviezť sa do obchodu a kúpiť si novú. Ale to by nebola nijaká výzva.

Už dlho čakám, kedy nám Florentína zadá úlohu, ktorá bude zahŕňať komunikáciu s neznámymi (alebo novými známymi) ľuďmi. S mixérom som sa "žobraniu" vyhla len o jeden deň, dnes už som to musela skúsiť. Zaklopať u našich domacich a vysvetliť im (rukami, nohami a pomocou obrázka - vďaka, Flo, za dnešný článok!) čo potrebujem. Boli veľmi milí a ochotne mi škrabku požičali.

Až teraz som začala uvažovať, čo s ňou. Samozrejme pomáhala aj pri čistení zemiakov, ale chcelo to ešte niečo originálne.

Florentína sa nevyjadrila, že to musi byť vyslovene kulinárske využitie. Keď s pomocou škrabky vyrobím skulptúru z mrkvy, bude to netradičné použitie, však?

Začala som tvoriť. Mrkvové slížiky - chipsy sa mi videli príliš jednoduché, ale keby som ich nedokrojila...

A tak vznikli chobotničky. Najprv som ich chcela podávať len tak - surové - na pozeranie, hranie, chrúmanie. Ale nakoniec som ich vysmažila v horúcom oleji. Som spokojná - chápadlá boli príjemne chrumkavé a telo síce surové, ale aj tak chobotničky vhodne dopĺňali dnešnú večeru.

Dobrú chuť! A dovidenia zajtra.
Letitia.

1 komentár:

  1. Leti chobotnicky su genialny napad!!! velmi sa mi pacia :-) a si sikula ze si zohnala skrabku, aj ked ja som o tom vobec nepochybovala, vedela som ze si poradis :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!