sobota 22. augusta 2015

Letná výzva: Kura, tymian, rajčiny.

Pomaly sa blížime do finále a je len prirodzené, že výzvy sa pomalinky pritvrdzujú.

Po skončení prázdnin sa veľmi ľahko môže stať, že viacero ľudí bude mať rovnaký počet bodov. Kto z nich vyhrá hlavnú cenu? Víťazom bude ten, kto najlepšie uspeje vo veľkej finálovej úlohe. Finalisti budú musieť vymyslieť a pripraviť jedlo, ktoré obsahuje 5 zadaných ingrediencií. Ešte zatiaľ nikto nevie, aké to budú, dozvieme sa ich až v deň vyhlásenia. Ale trénovať podobnú disciplínu môžeme už dnes.

"Vaším dnešním úkolem je vytvořit jídlo, ve kterém se objeví kuřecí maso, tymián a rajčata." (vyzva.kucharkaprodceru.cz/53-nacvik-na-finale)  


Keďže sme prišli zmorení z mnohohodinovej cesty len o 19. večer, zvolila som tú najjednoduchšiu cestu, čo sa mi ponúkala. Ale niekedy jednoduchosť vedie k skvelým výsledkom - a ja sa dnes rozhodne nesťažujem. Len vďaka Florentýne a jej letnej výzve sme dnes mali po dlhej ceste takú chutnú a výdatnú večeru - pečené kuriatko s tymianom a rajčinami. Všetko v jednej mise, bez zbytočného postávania pri sporáku a neskôr pri umývaní riadu.

Do vymasteného pekáčika som naukladala najprv zemiaky nakrájané na kolieska (osoliť, pridať rascu), potom naporcované kura (osolené, okorenené), posypala tymianom a na vrch poukladala kúsky masla. Prikryté som ho piekla v rozohriatej rúre 40 minút. Pred dopečením som pridala sparené a ošúpané paradajky (osoliť, dochutiť tymianom a kúskom masla). Potom už som nechala kuriatko odokryté, a ohrev som prepla na funkciu "gril", kde sa dopekalo ešte hádam pol hodinu.

Výborné bolo! Doteraz som veľa vecí pripravovala len veľmi jednoducho, ale kura na tymiáne (a s rajčinami) bude odteraz pevnou súčasťou nášho jedálnička. Ďakujeme, Florentýna!

V rúre

Na tanieri

Aj vám želám dobrú chuť. A dovidenia zajtra!
Letitia. 


PS: Výborné tipy na prípravu kuraťa nájdete napr. v tomto článku: Jedno kuře = 4 večeře.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!