sobota 15. augusta 2015

Letná výzva: Prpleme sa v zemi.

Počas prázdnin sme boli dlhší čas mimo domu. Bála som sa, že počas našej neprítomnosti by prerastená bazalka bez vody trpela, preto som ju ostrihala a odrezky vzala so sebou. Takto bude odparovať menej vody a hádam prežije. Ak by aj nie, budeme mať (snáď) z odrezkov nové rastlinky.

Naozaj to vyšlo. Ostrihaná rastlina bez problémov prežila a keď sme ju po návrate začali polievať, krásne dorástla. Aj  odrezky pustili korienky. Navyše na nich vyrástli nové lístky, ktoré sme mohli aj na chalúpke používať do jedla. Chcela som ich zasadiť hneď po navrate. Ale dopadlo to inak, korienky neprežili cestu domov.

Povedala som si, že si to tento týždeň zopakujeme. Pred cestou na dovolenku ostrihám už zase košatú bazalku a odrezky vezmem so sebou - budem môcť kuchtiť s čerstvou bylinkou a zároveň si ju rozmnožím.

Dňom "D" malo byť dnešné ráno, preto mi výzva "zasaďte bylinku" ( http://vyzva.kucharkaprodceru.cz/46-zasadte-bylinku/ ) padla vhod. Len som si nebola istá, či sa to dá klasifikovať ako zasadenie, keď dnes odrezky ponorím len do vody.

Radšej som teda ešte o polnoci zasiala semienka reďkovky, šalátu a špenát. Balkón máme už beznádejne  plný, tak som dala aspoň po jednom semienku do malých kvetináčikov na okne. 
A veru, dobre som urobila. Florentína sa síce vyjadrila, že uzná akýkoľvek úkon, ktorý nakoniec povedie k novej rastlinke použiteľnej v kuchyni, ale v tom rannom zhone som nakoniec zabudla bazalku ostrihať a teraz už nemám prístup k nijakej bylinke, ktorú by som mohla zasadiť.
Leda by som zasadila cibuľu, dufajúc že vyrastie zelená vňať.

A čo som to použila za výraz v nadpise? Výraz "prplať sa v zemi" sa nám zapáčil v diskusii pod výzvou.
( http://vyzva.kucharkaprodceru.cz/46-zasadte-bylinku/ )

Radostný deň! A dovidenia zajtra.
Letitia.

1 komentár:

  1. Mimochodom, výborne načasovaná úloha. Dnes je v katolíckej tradícii zvykom požehnávať bylinky a kvety. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!