pondelok 31. augusta 2015

Letná výzva: Slávnostná večera


 
Dnes nám Florentýna nakázala slávnostnú večeru:

Tyhle prázdniny stály za to, co říkáte?
Máte spoustu nových vzpomínek, které souvisí s jídlem a vařením.
Něco nového jste se naučili, něco nového jste ochutnali, ale hlavně jste něco nového našli uvnitř sebe. Ochotu vyjít ven z bezpečné zóny, z pohodlí a jistoty a zjistit, že váš svět je hned o něco větší.
To se počítá ze všeho nejvíc a žádná výhra to nepřekoná.
A tak si na oslavu svého soukromého vítězství dejte dobrou, závěrečnou prázdninovou večeři. Takovou, která bude jednoznačně vyjadřovat, jak si svého úsilí, pokroku a nového smýšlení ceníte.
Sečteno a podtrženo: udělejte si z toho pořádnou oslavu, protože si za to doufám stojíte!
 (vyzva.kucharkaprodceru.cz/62-prazdninova-vecere )

Veru, užila som si tieto "kulinárske" prázdniny tak, ako som naozaj nečakala. Veľa nových vecí som sa naučila, ani nie preto, že by mi ich niekto ukázal, ale preto, že som sama musela vystúpiť zo zabehaných stereotypov a skúšať veci, ktoré by mi normálne nenapadlo robiť. Alebo ktoré som aj chcela "niekedy" urobiť, ale to "niekedy" bolo stále viac a viac v nedohľadne.

Niektoré dni prázdnin by ostali takpovediac "prázdne", keby sme ich nenaplnili aktivitou zadanou na onen deň. Inokedy sme museli hrabnúť na dno síl, aby sme ešte okrem pôvodného plánu zvládli vôbec nejakým spôsobom splniť aj zadanie výzvy. Boli dni, keď som si úlohu dobrovoľne skomplikovala v snahe vyťažiť z nej čo najviac - viac zábavy, skúseností, prekonávania prekážok. Skrátka aby to bola Výzva s veľkým "V". A zase inokedy prišla akási únava a ja som plnila úlohy len tak, aby boli splnené. Aj to sa počíta. Prekonať únavu, opustiť stereotyp, naplniť dni niečím výnimočným. Napríklad prípravou neobvyklého jedla, alebo činnosťou, ktorá sa nám v ten deň akurát "nehodila do krámu".

Takže ešte raz - Vďaka, Florentýna! - a dnes - v posledný deň tejto Veľkej prázdninovej výzvy - si naozaj zaslúžime veľkú slávnostnú večeru. Aj keby sme na jej prípravu mali použiť všetky zbytky síl, čo nám ešte ostali.

DOBRÚ CHUŤ!


 



Menu: 

Predjedlo:
Hrianka s tuniakovou nátierkou
Hrianka s "nivovou" nátierkou

Hlavný chod: 
Pstruh s bylinkami, zemiaky, obloha

Dezert: 
Banánový split
(banán - pre alergikov pečený, zmrzlina, karamelová omáčka podľa Florentýny, vaječný koňak - len pre plnoletých)

Nápoje: 
Biele suché víno (neplnoletý dostal virgine verziu včerajšieho drinku)
Oranžo-citronáda (voda, citrónová šťava, med, plátky citróna, plátky pomaranča, lístky mäty, ľad)



Počas celých prázdnin sme sa tu stretávali denne. Čo bude ďalej? Ešte neviem. Ale verím, že nič nekončí. Nové veci sa začínajú a tie staršie pokračujú, vyvíjajú sa, žijú svojim životom. Dnes vám nesľubujem "Dovidenia zajtra," ale verím, že sa ozvem veľmi skoro. Chcem vám napríklad poreferovať, ako sa mi darilo s karamelovou omáčkou z knihy Snídaně u Florentýny. A určite vám dám vedieť, ako dopadli výsledky prázdninovej výzvy. Myslím si, že mám splnené úlohy na plný počet bodov, takže je vysoko pravdepodobné, že nás tu čaká ešte veľmi vzrušujúce Veľké finále o hlavnú cenu. Už teraz som zvedavá. Už teraz sa teším.

Takže...

Dovidenia čoskoro! 
Letitia.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!