štvrtok 7. júla 2016

Letná kuchárska škola s KPD: 1. týždeň

Prázdniny sa už začali, a hoci pre nás nie úplne najšťastnejšie, znovu som sa zapojila do Letnej výzvy Kuchařky pro dceru. Tentoraz ju Florentína poňala ako letnú kuchársku školu. Nuž, som zvedavá, čo sa naučím, priučím, v čom sa pocvičím a získam prax. Očakávam, že po prázdninách budem v kuchyni zase o kus viac "pečená-varená". Alebo možno skôr pečúca-variaca. A hlavne s radosťou!

Súťažné príspevky som tentoraz začala dávať na sociálnu sieť. Ale aby som mala všetko pekne po kope, rozhodla som sa aj vám tu ukázať niekoľko fotografií z plnenia úloh.

Čistý a prázdny drez


Takto by sme ho mali vidieť každý deň.
Alebo aspoň raz denne.

Hneď prvá úloha znela: Čistý drez. Pretože čistý a prázdny drez je základ dobrého varenia. Stále by sme mali mať drez čistý a prázdny, aby sme ho mohli kedykoľvek v priebehu prípravy pokrmu použiť. Napríklad na umytie, alebo vychladenie zeleniny.



Na nedeľu nám Florentýna pripravila sladké pečenie s práškom do pečiva. Aspoň som sa donútila spracovať višne, čo na mňa smutne pozerali z chladničky. K nedeľnému obedu nám bublanina padla vhod.

V utorok sme mali variť vajíčka. Na tvrdo, na mäkko, alebo na hnličku, v škrupine, či bez (stratené vajce), hlavne aby sme ho uvarili vo vode a použili do ľubovoľného pokrmu. Rozhodla som sa vyskúšať vajíčka do skla. Už asi rok rozmýšľam, čo je na nich tak zaujímavého, že sa oplatí "babrať sa" s lúpaním celého vajíčka namäkko. Ale bolo to veľmi dobré. Taký závan luxusu.

Postupovala som podľa receptu na stránkach Kuchařka pro dceru. So šalátom (ľadovým a červeným), kyslou smotanou, petržlenovou vňaťou a trochou strúhaného parmezánu.




Pozostatky
Dnes sme varenie vo vode posunuli o skupenstvo vyššie - varili sme v pare. A aby to nebolo také fádne a bez chuti (pretože para pokrmu nijakú chuť nepridá), súčasťou úlohy bolo pripraviť aj chutnú omáčku. Skúsila som niečo na spôsob omáčky ala IKEA (k mäsovým gulôčkam) podľa knihy Hovory s řezníkem. Priznám sa, že proces ochucovania bol u mňa spojený so značnou neistotou. Nemala som všetky predpísané suroviny (chýbala mi jablčná šťava) a po ochutnaní polotovaru som si vôbec nebola istá, či to bude jedlé. Ale po zjemnení smotanou sa chute krásne spojili a na tanieri omáčka výborne dopĺňala sekanú a parenú zeleninu.

Parená zelenina


Dobrú chuť! 

A čo si na nás Florentýna pripravila na zajtra? Uvidíme po polnoci. Dobrú chuť!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!