utorok 19. júla 2016

Letná kuchárska škola s KPD: 2. týždeň.

Tento týždeň som sa v "kuchárskej škole s Florentýnou" trochu ulievala. Zo siedmich úloh som splnila len päť. Sladký zákusok zo snehového cesta som v nedeľu nepiekla, pretože som akosi nemala chuť na sladké a piecť len aby som splnila úlohu sa mi nechcelo. Obzvlášť, ak nám práve došli vajíčka a aj požičať by som si musela len od niekoho, kto ich mal už málo. Možno niekedy nabudúce, s prispením žolíka. Rozhodne si ale cesto nadnášané snehom chcem vyskúšať. Myslím okrem čisto bielkového cesta ako v pusinkách či torte pavlova.

Zato na hlavu som sa postavila vcelku ochotne. Aj keď teda nie na svoju. Hľadala som najprv nejaké kapustné hlavy... potom mince (ale tie sa blbo fotia), knihy ako Hlava XXII, alebo Tranzistorová hlava. Ale nakoniec som si tú úbohú postúpanú hlavu musela sama namaľovať.





Aj do studenej polievky som sa prehovárala až do večera. Ale ešte pred polnocou som si jednu predsa urobila. Bola to moja úplná premiéra. Studené polievky (zeleninové, ani sladké ovocné) som dovtedy nikdy nepripravovala a ani nejedla. Skúsila som studenú uhorkovú, s trochou acidofilného mlieka, kyslej smotany, cesnaku a kôpru. A nakoniec som do rozmixovanej hmoty vhodila ešte za hrsť mrazeného hrášku a upečené chlebové krutóniky. Chutilo mi to. Asi si podobnú studenú večeru budem robievať častejšie počas horúcich letných večerov.



Vo štvrtok sme dostali za úlohu pripraviť pokrm z typických miestnych surovín. Buď z oblasti, kde sa práve nachádzame, alebo z ktorej pochádzame. Ja pochádzam z Trnavského kraja (Zeleneč) a tak som špekulovala, čo je pre tento kraj typické. Nakoniec mi pomohla náhoda - mali sme doma jednu utešenú tekvicu a pri plánovaní jedla na ďalší deň mi svitlo - veď tekvica rozhodne patrí medzi typické plodiny, Ktoré sa pestovali a jedli v Zelenči. Tak som hneď začala chystať obed na druhý deň.


A v piatok som ho naservírovala podľa pokynov, ktoré nám Florentýna zadala na tento deň. Aby jedlo na tanieri dobre vyzeralo, malo by obsahovať tri hlavné zložky. V mojom prípade tekvicu, zemiaky a vajíčko v podobe volského oka (podľa Florentýny)


Je to s tým petržlenom horšie?
Dostali sme sa už do párnych čísel?

V sobotu sme už tradične dostali od Florentýny "upratovací úkol". Tentoraz bolo načim vytriediť všetky balíčky korenia, ktoré sa nám potulujú po celej domácnosti. Minulý rok ma táto úloha zastihla doma (link), tento rok som triedila korenia na chalúpke. A veru, zopár pozáručných som našla. Nechodíme tam tak často, aby sme stihli včas spotrebovať všetko, čo tam nadonášame.




Nedeľa sa zase už tradične nesie v znamení sladkého mlsania. Tentoraz - výroba domácej zmrzliny. Zvolila som recept na ovocnú zmrzlinu hotovú za 3 minúty. Recept znovu od Florentýny. A veru - dobré to bolo. Ak si k tomu primixujem aj ovsené vločky, budú z toho skvelé rýchle raňajky na horúce letné dni.




A čo budeme robiť na budúci týždeň? Nechajte sa prekvapiť.
Dobrú chuť! A dovidenia zase niekedy.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!