piatok 3. júla 2015

Chladivý nápoj

.
Ledový nápoj
Link - Zadanie od Florentýny.


Dnes sme mali za úlohu pripraviť si osviežujúci letný nápoj - ale pozor! - taký, ktorý sme ešte nepili.
 
V prvom momente som si hovorila: "Dokelu, mala som si ten ďumbierový vychladený čaj s medom, citrónom a mätou nechať na dnes." Ale hneď vzápätí sa mi v mysli vynorili plány na ďalšie nápoje, ktoré by som mohla vyskúšať. Nechala som sa inšpirovať Florentýninym najnovším článkom: Letní drinky: 5 nealko receptů, které zaručeně osvěží.

Pokus o domáci ľadový čaj


Ako prvý bol pokus o "domáci ľadový čaj". Náš mladý často a rád pije tie kupované, ale nikdy som nenašla odvahu vyskúšať si urobiť ľadový čaj doma. Okrem iného aj preto, že ja sama nemám rada ľadový čaj, a tak neviem, či by som vedela pre neho nápoj dobre ochutiť. Ale teraz som to skúsila podľa návodu od Florentýny. Uvariť trošku veľmi silného čierneho čaju, potom ho preliať do pohára, ochutiť (cukor, sirup, citrón) a zasypať ľadom. Pomiešať - ľad sa rýchlo roztopí, čím sa hneď vychladí horúci čaj. Potom pridáme ešte zopár kociek ľadu a môžeme podávať.

Nemáme doma ovocný sirup, tak som trochu experimentovala s ovocnými čajmi, trstinovým cukrom a samozrejme citrón nesmel chýbať. Výsledok bol celkom dobrý - asi to budeme skúšať častejšie. A možno nakoniec ešte prídem na chuť ľadovému čaju aj ja - samozrejme len tomu domácemu.

"Letná voda"

Kým som vytiahla foťák, bola takmer vypitá.

Pod vplyvom včerajšieho "bylinkového dňa" som aj dnes na raňajky pripravovala nátierku s uhorkou (a petržlenovou vňaťou). A keď už som mala tú uhorku v ruke, vhodila som si zopár koliesok aj do pohára. A šupky putovali priam do džbánu s odstátou vodou na pitie. Reku, ochutnám aj tú "letnú vodu". (Neviem ako to budem volať, pretože pojem "letná voda" mi pripomína vodu, ktorá nie je ani teplá ani studená, asi ako kaluž v lete 8-) )

Návod som našla tiež na webe Kuchařky pro dceru. Princíp je jednoduchý. Do čistej vody vhodíte nejakú zeleninu, bylinky, alebo/a kúsok citrónu, či limetky a necháte postáť. Skúsila som tú čisto uhorkovú verziu. Voda s uhorkovými šupkami mi chutila viac. Tá s kolieskami mi pripomínala veľmi slabý uhorkový šalát. Ale po pridaní bazalkového lístka bola výborná!

Na záver mám pre vás ešte jeden tip. Keď varím zeleninu (napr. karfiol na vysmážanie), vodu nevylievam. Buď ju použijem na prípravu zeleninovej polievky, alebo ak nie, nechám vychladnutú vodu v nádobe a kto je smädný, môže sa napiť. Tento "ľahký zeleninový vývar" zaženie nielen smäd, ale čiastočne aj hlad. A pritom má takmer nulovú kalorickú hodnotu.  Len teda, aby z toho bol chutný nápoj, mal by byť vhodne osolený. Bez soli chutí divne a presolená voda prirodzene smäd nezaženie.

Dobrú chuť! A dovidenia zajtra. 
Letitia.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!