utorok 21. júla 2015

Varím podľa Florentýny: Bircher müsli klasik a Šopský těstovinový salát.

Včera sme takmer celý deň cestovali. Na večeru zjedli zbytky toho, čo ešte ostalo, ale na ráno už neostalo ani kúska chleba. A horúčava vonku i vnútri. Čo urobím na raňajky? Hádam nie varenú cereálnu kašu? To naozaj nie, v mojej najnovšej knižkovej láske je aj zopár receptov (doslova - dva) na nevarené kaše - z chladničky.

Overila som stav zásob a rozhodla sa pre Bircher müsli klasik (s. 24).

Ide o legendárny recept doktora Birchera, ktorý podľa vzoru švajčiarskych horalov odporúčal konzumovať nielen surovú zeleninu a ovocie, ale napr. aj ovsené vločky. 

Večer som poctivo namočila vločky do mlieka (acidofilného - aké sme mali a aké nám chutí) a nechala odstáť do rána. Potom už len nastrúhať jabĺčko, ochutiť citrónom a medom, zmiešať s vločkami, pridať smotanu (namiesto smotanového jogurtu - podľa zásob a chuti), dozdobiť orieškami a trochou hrozienok a "bez prodlení" jesť. Vlastne - ešte som musela svoj výtvor dozdobiť levanduľovými kvetmi - podľa dnešného zadania Veľkej prázdninovej výzvy a všetko dôkladne nafotiť.

Dobrú chuť! Bolo to naozaj výborné. Ešte niekedy musím vyskúšať obmenu - namočiť vločky namiesto mlieka do ovocnej šťavy. Napr. pomarančovej, tú máme radi. 

 

 

K obedu toho doma tiež veľa nebolo. Navyše odmietam v tom teple tráviť čas pri sporáku. A tak padla voľba na cestovinový šalát. Tú chvíľu, kým sa uvaria cestoviny to vydržím, zbytok je práca s chladnou zeleninou a syrom. Vybrala som si Šopský těstovinový salát zo strany 252. 

Možno nevyzerá veľmi fotogenicky, ale všetkým nám chutil. Kombinácia gréckeho syra, zeleniny, čiernych olív a vhodných byliniek skrátka nesklame. Keďže neholdujeme kyslým zálievkam do šalátov, a do cestovinových šalátov dvojnásobne, môžeme niekedy nahradiť originálnu zálievku napr. kyslou smotanou, alebo jogurtom (synovi som to tak urobila aj dnes a veľmi si pochvaľoval). Ale dnes nám šopský šalát chutil tak ako bol urobený - presne podľa receptu. (Možno som predsa mohla dať tú "špetku soli" trošku menej veľkú.)

A pozor, sedmikrásky v cestovinách nie sú povinné. To len ja som ich tam dala podľa Veľkej letnej výzvy na dnešný deň.




Zdá sa, že kaše a cestoviny sú moje najobľúbenejšie kapitoly. Ale verím, že čoskoro sa presuniem aj k iným. Už sa napr. teším, až vyskúšam zeleninové koláče, alebo nejaké nové úpravy vajíčok. Ale až keď sa trocha ochladí.

Dobrú chuť! A teším sa na ďalšie stretnutie.
Letitia.

___________________________________________
Niekoľko receptov na prípravu obilnej kaše môžete nájsť na stránkach www.kucharkaprodceru.cz
Ako pripraviť dobrý šalát? Možno vám pomôže tip od Florentýny.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!