streda 15. júla 2015

Raňajky s Florentýnou: Vaječný cestovinový šalát



Ako som už spomínala, v "Dopoloední kuchařce pro dceru" sú aj recepty na prípravu obedov. Vždy s možnosťou priniesť si chutný a výdatný obed v "krabičke" do práce. Ako prvý som vyskúšala Vaječný cestovinový šalát (s. 254). Pracovalo sa mi podľa návodu veľmi dobre a výsledkom bolo chutné, výživné a zároveň ľahké jedlo. Len si musíme odmyslieť mierne zmätky s prepočítavaním surovín zo 4 porcií na dve. (Vedeli ste napr. že 16 : 4 = 2? ;-)) 


♥♥♥
Celú jednu kapitolu venuje Florentýna vareniu vajíčok. A pri prvom recepte, kde sa vajíčka použili som hneď našla odkaz na tento návod (s. 290). Hoci som nikdy s varením vajec nemala problémy, skúsila som to tentoraz podľa Flo. A môžem povedať, že je to veľmi pohodlný a spoľahlivý spôsob varenia (ak si nezabudnem stopnúť čas). Vajíčko uvarené na tvrdo bolo presne také aké má byť - s tuhým bielkom a pevným ale nie vysušeným žĺtkom. 

Ale asi najviac som autorke vďačná za tip, ako kultúrne ošúpať vajíčko, ktoré sa za ten svet nechce pustiť škrupiny. Vďaka čajovej lyžičke a dobrému nápadu už nikdy nebudem musieť podávať "oďubané a strapaté" vajcia. Vďaka!
♥♥♥

Keď boli vajíčka i cestoviny uvarené, omáčka vyšľahaná a dochutená, spojila som všetky suroviny do jedného celku. Výsledkom bol chuťový zážitok... no, nebudem preháňať - ale bolo to dobré. Chutné a sýte. Už rozmýšľam, čo si pripravím nabudúce. Asi nejaký slaný koláč.

Dobrú chuť! A dovidenia zajtra.
Letitia.


 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Zanechajte mi, prosím, pár milých slov. Určite ma potešia. Radostný deň!